Till er som vill bli
partner eller utställare

VÄRDAR & UTSTÄLLARE
VÄRDSKAP
FÖR UTSÄLLARE
BOKNING AV PLATS

Praktisk information

Mässervice: Lars Wallin 070-535 97 28 eller lars.wallin@nordicoutdooradventures.com Godsmottagning fr.o.m. 9 maj. Kommunikation och samband under festivalen sker främst genom SMS, i särskilda fall med mobil. I samband med bokning får du som utställare, värd eller partner detaljerad information. Outdoor Festival STHLM ordnar bevakning efter festivalens stängning. Produkter som tillhör utställare måste ställas undan och vara placerade i stängda tält eller andra utrymmen. För värdesaker ansvaras ej.

Ladda ner vårt prospekt för mer information

Öppettider och installationstider

Fredag  26/5 08:00 – 17:00 Branschdag
Fredag  26/5 17:00 – 20:00 Branschmingel
Lördag  27/5 10:00 – 17:00 Festival
Söndag 28/5 10:00 – 16:00 Festival

installationstid utställare: Torsdag 19/5 08:00 – 21:00

Kontakta gärna någon av oss

Michael Malmborg, projektledare och värdskap
E-post: michael.malmborg@nordicoutdooradventures.com
Telefon: 070-725 97 29

Lars Wallin, producent
E-post: lars.wallin@nordicoutdooradventures.com
Telefon: 070-535 97 28

Max Ahlstedt, värdskap och utställare
E-post: max.ahlstedt@nordicoutdooradventures.com
Telefon: 072-555 40 80

Områdeskarta över festivalområdet

Värdskap

Värdar exponeras och marknadsförs i festivalens kommunikationskanaler. Vi uppfattar att varje sponsor har olika syften att delta i projektets marknadsföring och aktivering. Därför anpassas varje paket utifrån varje enskilt behov. Paketen delas in som namnponsor, huvudvärd och värd. I paketen ingår olika grad av exponering, marknadsföring och möjligheter till aktivering.

Innehåll i värdpaket

  • Andel i ett nyckelfärdigt regionalt/nationellt arrangemang.
  • Samordnad marknadsföring och exponering av partners varumärken.
  • Marknadsföring genom partnersamarbeten.
  • Exponering av varumärke på festivalens hemsida med länkning.
  • Exponering av varumärke i NOA-appen och digitala kanaler.
  • Exponering i annonser.
  • Exponering av varumärke på tryckt material, t.ex. festivaltidning.
  • Exponering av varumärke på vepor, flaggning, skyltning och affischer.
  • Exponering i samband med händelser före festivalen.
  • Pressmeddelande och löpande information.
  • Löpande inlägg i sociala medier.
  • Annons i festivaltidning / helgbilaga i DN.
  • Add-on-marketing med mediapaket från Bonnier News.
  • Listning varumärke och aktiviteter i festivalens program.
  • Utställarpaket med större yta.

För mer information vänligen kontakta: 

Michael Malmborg
michael.malmborg@nordicoutdooradventures.com
070-725 97 29

Max Ahlstedt
max.ahlstedt@nordicoutdooradventures.com
072-555 40 80

Utställarpaket

  • Utställningsplats – yta för eget montertält 4 x 4 m.
  • Hyra av tält med uppsättning och nedtagning mot offert.
  • El till tältplats 10A 220V. OBS! tillkommer med 1.200:-/plats.
  • Incheckning med välkomstbrev, utställarkort, karta, program etc.
  • Medverkan i Outdoor Festival STHLM marknadsföring.
  • Listning i festivalprogram, app och på webb.
  • Godsmottagning via speditör som sedan kör ut till festivalområdet.
  • Sop- och tomemballagehantering.
  • Branschmingel.
  • Bevakning efter stängning.
  • Pris 9 600:- ex moms

Bokning av plats

Fyll i formuläret nedan. Därefter skickas en faktura som också återbekräftar din bokning. Kvittens på fakturabetalningen garanterar din utställarplats. Vid utebliven betalning avbokas platsen. Utställarplatserna bokas i turordning!

Företagsuppgifter *

Kontaktperson

Vi medverkar under segmentet

Vi vill boka

Vi ställer ut

Meddelande

Outdoor Festival STHLM's villkor

AVBOKNING
Senaste datum för eventuella avbokningar är 2023-01-20. Efter givet datum sker ingen återbetalning av uställarplatserna.

VILLKOR
Bokningen bekräftas genom inbetalning av bekräftelse-faktura 20 dagar netto som skickas i samband med bokningen. Vid utebliven betalning avbokas platsen. Avräkningsnotor och eventuella tillkommande kostnader efter överenskommelse regleras i ny faktura 10 dagar netto. Dröjsmålsränta enligt räntelagen fr.o.m. fakturans förfallodag. Mervärdesskatt tillkommer på alla givna summor.

FORCE MAJEURE
I händelse av krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omständighet som förhindrar NOA Outdoor Adventures AB att fullgöra sina avtalsenliga skyldigheter i detta avtal befrias NOA Outdoor Adventures AB från fullgörandet av dessa skyldigheter. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under tillfredsställande förhållanden. Motparten ska omedelbart underrättas om det föreligger omständigheter som kan föranleda tillämpning av Force Majeure.

FÖRSÄKRING
Utställare ansvarar för för egen utrustning på sina utställarplatser och har egna försäkringar.

ÖVRIGT
Justeringar och förändringar i koncept och arrangemang förekommer. Ambitionen är att genomföra optimala projekt med givna förutsättningar för medverkande partners.

Checklista utställare Outdoor Festival STHLM 2023
Inriktningen på Outdoor Festival STHLM är att ge besökarna en mångfald av inspiration, information och nya insikter för en aktiv fritid i den svenska naturen. Upplevelsen och ”saker att göra” är centralt i arrangemangsupplägget. Genom upplevelsen skapar vi känslor som i festivalens fall orienterar folkfest, glädje, lust och relevant innehåll. Därigenom utvecklas värdefulla relationer till målgruppen. Se gärna vår festival som en stor friluftscamp där ditt företag/organisation har en lägerplats mer än en mässplats eller basar.

Att tänka på
Inrikta er utställarplats på att besökaren får en upplevelse av ert verksamhetsområde.
Bidra gärna med clinics och prova-på-aktiviteter med hög kvalitet och djup.
I stället för att saluföra mängder av produkter över disk, ordna en utställning och ta order t.ex via en padda eller ge rabattkoder till online eller butik.
Skyltning sker vid utställarplatsen, till exempel designade beachflaggor, vepor etc.
Håll rent och fräscht på utställarplatsen – lämna skräp på anvisad plats.
Anpassa gärna aktiviteter för barn och familjer om det är möjligt.
All personal på utställarplatsen har anpassad klädsel för friluftsliv.
Utställarplatsen ska vara klar i god tid innan festivalen öppnar.
Utställarplatsen ska vara öppen under festivalens öppettider, ingen nedtagning av utställarplatsen innan festivalen stängs på söndagen.
Ge besökarna ett riktigt vänligt bemötande, det är ju folkfest.

Jag har tagit del av Outdoor Festival STHLM's villkor

Tack för din bokning!
Vi har mottagit din bokning och skickar bekräftelsefaktura inom kort.
Outdoor Festival STHLM!
Oops! Något blev visst tokigt, försök igen!